Rok 1968:Most SNP vo výstavbe, blíži sa asanácia podhradia
Nová dominanta mesta – Most SNP s dĺžkou 430,8 metra a hmotnosťou 7337 ton sa stal mostnou stavbou storočia na Slovensku. Kvôli nemu zbúrali takmer celé bratislavské podhradie.
Pracovníci Doprastavu začali koncom minulého roku s výstavbou nového mosta v Bratislave, ktorý bude spájať Petržalku s historickou časťou Bratislavy.
Výstavbu mosta SNP začali kvôli zabezpečeniu prístupu cez Dunaj do novovybudovaného sídliska v Petržalke. Počas nej zničili časť Starého Mesta. Za obeť napríklad padlo Rybné námestie, podhradie aj so židovskou štvrťou.
Most začali stavať v roku 1967. Cestnú premávku na ňom začali už v roku 1972. Kompletne ho dokončili aj s kaviarňou Bystrica (v 80 m výške týčiacou a točiacou sa tanierovitou stavbou) v roku 1974. Dĺžka mosta (spojitý oceľový nosník) je 432 m, dĺžka cesty premostenia je 303 m a šírka mosta je 21 m.
Podľa Igora Scholza, ktorý na stavbe pracoval ako vedúci investičnej skupiny, sa búrali prevažne schátrané budovy, ktorých rekonštrukcia by bola veľmi nákladná až problematická. Zlikvidovala sa aj synagóga či meštiansky pivovar, ktorý čapoval dobré pivo, aké odvtedy nepil. "Málokto vie, že most mali pôvodne stavať Maďari. Po ročných rokovaniach došlo k zmene, pretože oni ho chceli montovať pomocou nitov. To by znamenalo veľmi prácne vŕtanie státisícov dier a náročné montovanie. My sme boli zváračská veľmoc, a tak sa rozhodlo, že to budú robiť Vítkovice. Celý most je zváraný a zvárali sa na stavbe aj päť centimetrov hrubé lišty, čo bol svetový unikát," povedal pre TASR Scholz.
Most SNP napriek stavebným zásahom do Starého Mesta je zaujímavým doplnkom bratislavskej architektúry. Dokazujú to aj výsledky niekoľkých nezávislých architektonických súťaží, na ktorých táto stavba zvíťazila. S rozpätím vyše 300 m sa tento celozváraný most zaraďuje na 9. priečku na svete a 3. miesto mu patrí medzi mostami so šikmým pylónom. V kategórii závesných mostov s jedným závesným pylónom a jednou závesnou rovinou mu patrí 1. miesto. Návrh oceľovej konštrukcie vypracoval profesor Arpád Tesár a architektonické riešenie profesor Ladislav Lacko.