Sekcia

Ťažko na cvičisku, ľahšie na cestách?

Viac ako tritisíc brigádnických hodín odpracoval dvadsaťjeden členný strieborný kolektív Brigády socialistickej práce zväzarmovcov v Komárne pri výstavbe autocvičiska v Novej Stráži.

 

     Komárňanskí zväzarmovci si dali na počesť 60. výročia Veľkej októbrovej socialistickej revolúcie záväzok odpracovať stovky brigádnických hodín na dokončenie autocvičiska pre autoškolu. Vybudovali ju v Novej Stráži a do prevádzky odovzdali v roku 1976. Hodnota tohto diela je viac ako 1,5 milióna Kčs.

Autocvičisko v Novej Stráži. Foto: archív TASR, autor J. Kolenčík/21. októbra 1977

 

     Na poldruha hektárovej ploche je spleť asfaltových ciest s lomenými zákrutami, križovatkami, fiktívnymi garážami, parkoviskami i umelo utvoreným kopcom so zákrutou. Tu si po prvý raz sadnú za volant áut žiaci kurzov na získanie vodičského oprávnenia.

Eugen Szlávik skúša rádiové spojenie s riadiacou vežou. Foto: archív TASR, autor J. Kolenčík/21. októbra 1977

 

     Inštruktor z riadicej veže pomocou rádiovysielačky riadi budúcich motoristov na cvičisku. Po dvoch hodinách skúšobných jázd už nič nebráni tomu, aby si žiaci so svojim inštruktorom vyskúšali jazdu v cestnej premávke.

Autocvičisko v Novej Stráži. Foto: archív TASR, autor J. Kolenčík/21. októbra 1977