Rok 1947: Gumáky od Baťu pre zaplavenú Bratislavu
V polovici marca 1947 boli dnešné mestské časti Bratislavy susediace s tokom rieky Dunaj pod vodou. Ľadová povodeň zasiahla Devín, Petržalku, Prievoz, Vrakuňu...
Bratislavská ľadová povodeň z roku 1947 bola šiesta najhoršia v histórii povodní na Dunaji od roku 1897. Vodná hladina dosiahla výšku 924 cm, prietok vody bol iba 3640 m3 za sekundu.
Rok pred tým, sa v podobnej situácii ocitli mestá a obce pri riekach Váh, Orava, Kysuca, Nitra a Hron. Ľadové kryhy v Kysuci zničili železničné mosty pri Čadci a Brodne. Vzdutá hladina Váhu zaplavila časť Žiliny, štátnu cestu Trenčín – Považská Bystrica pri Dubnici, Ilave a Košeci. Ľadochod zničil cestné mosty cez Váh v Púchove, pri Rakoľuboch, v Seredi a Šali. Ľadové kryhy v Orave poškodili most na štátnej ceste pri Dolnom Kubíne, Oravskom Podzámku, Lokci. Rieka Nitra zničila cestný most v Nitre, Hron v Budči a pri Tlmačoch a tiež železničný most pri Kalnej nad Hronom. V marci 1947 predviedol svoju silu v Bratislave Dunaj.
Do povodňami skúšanej Bratislavy dorazilo 16. marca predpoludním nákladné auto s gumenými čižmami zo Zlína. Bol to dar národného podniku Baťa postihnutým povodňou. Predseda závodného výboru firmy Baťa F. Alexa odovzdal zástupcom mesta a Povereníctva sociálnej starostlivosti tisíc párov gumákov. Za obyvateľov mesta ich prevzal primátor Bratislavy Dr. Jozef Kyselý.