Sekcia

Jar v znamení leteckej dopravy

Československé aerolínie predĺžili koncom marca 1960 svoje vnútroštátne lety z Prahy až do Košíc. Toto nové letecké spojenie medzi hlavným mestom a metropolou východu otvorilo letnú sezónu toho roku.

 

     V pondelok 28. marca pristálo na košickom letisku štvormotorové turbovrtuľové lietadlo sovietskej výroby IL-18. Bol to v poradí 73 letecký spoj vo vnútroštátnej doprave. Lietadlo pomenovali po sídle Východoslovenských železiarní – Košice.

 

     Na košickom letisku čakalo na prílet lietadla množstvo obyvateľov mesta a zástupcovia kraja. Po slávnostnom krste lietadla prekvapila posádka prítomných možnosťou absolvovať okružný let nad Košicami.

 

     V marci 1956 pripravili ČSA spolu so stranou a vládou pre obyvateľov Československa prekvapenie - zníženie taríf na vnútroštátnych leteckých linkách. V niektorých prípadoch cena leteniek klesla aj o vyše 30 percent. Napríklad jednoduchá letenka z Bratislavy do Prahy stála doteraz 204,- Kčs, teraz stojí len 132,- Kčs, spiatočná oproti 367,20 Kčs len 264 Kčs. Let z Bratislavy do Košíc stojí 150 Kčs, kým predtým stál 192 Kčs.

     Na našich letiskách zavládla radosť. Znamená to viac veľmi zodpovednej práce, viac cestujúcich a predpoklad dobrého plnenia plánu. Obyvatelia tak vidia, že strana a naša vláda dôsledne plnia svoje sľuby.

Inžinier bratislavského letiska Vojtech Peško nemusí skupine mechanikov a pomocníkov veľa vysvetlovať, čo znamená zníženie taríf leteckej dopravy pre personál letiska: dať do zodpovednej práce všetok um, srdce a schopnosti. Foto: archív TASR, autor J.Teslík/31. marca 1956
Skupina mechanikov a pomocníkov, ktorých má na starosti majster denného ošetrenia Ján Srp, starostlivo pripravuje lietadlo na prvý štart na let za znížené tarify. Foto: archív TASR, autor J.Teslík/31. marca 1956