Sekcia

Rok 1975: Do Karlovej Vsi opäť električkou

Kedysi vinohradnícka obec Karlova Ves sa začiatkom 70. rokov rýchlo menila na nové panelové sídlisko Bratislavy. V roku 1975 sídlisku pribudla i nová električková trať.

 

     Za účasti člena Predsedníctva ÚV KSS, vedúceho tajomníka Mestského výboru KSS Gejzu Šlapku, predstaviteľov Železničného staviteľstva, Dopravného podniku mesta Bratislavy a pracujúcich, odovzdal v piatok, 4. júla,  primátor hlavného mesta SSR Bratislavy ing. Ladislav Martinák do prevádzky trať električky do Karlovej Vsi. Slávnostné prestrihnutie pásky sa uskutočnilo na námestí Ľudovíta Štúra.

Primátor Bratislavy ing. Ladislav Martinák v rozhovore s členom Predsedníctva ÚV KSS, vedúcim tajomníkom Mestského výboru KSS Gejzom Šlapkom. Foto: archív TASR, autor A. Zagar ml./4. júla 1975

 

     Prvá električka sa pri Karlovej Vsi objavila na jeseň v roku 1929. Z Rybného námestia viedla trať popod Židovský cintorín, popri internáte Lafranconi až po začiatok obce. Trať však nebola vždy tam, ako to poznáme dnes. Trasa pri internáte Lanfranconi  bola vybudovaná na nábreží, medzi riekou a internátom.

     Do stredu Karlovej Vsi sa električkou z Bratislavy dalo zviesť až v roku 1955, trať už v tom čase bola dvojkoľajná. Pre výstavbu Mosta SNP, električkovú dopravu z Rybného námestia do Karlovej Vsi v roku 1970 prerušili. Následne ju sprevádzkovali v júli 1975.

Nová trať električky do Karlovej Vsi. Foto: archív TASR, autor A. Zagar ml./4. júla 1975