Zvyšuje sa úroveň reštauračných služieb
V hlavnom meste bolo kedysi veľa lacných bufetov, reštaurácií, lahôdok, v ktorých sa za pár korún ľudia najedli. Postupne zanikli a dnes ich nahradili fastfoody a puby. Kedysi si reštaurácie školili svojich zamestnancov, dnes sa v nich aj brigádnicky môže zamestnať hocikto.
Podnikové riaditeľstvo Reštaurácií a jedální v Bratislave robí od začiatku tohto roka (1958) vo svojich závodoch opatrenia na zlepšenie služieb a úrovne stolovania. Na Štúrovej ulici v Bratislave dal RaJ do prevádzky útulne zariadené espresso Tulipán, ktoré vybudovali za 300.000 Kčs. Je to prvý podnik na Slovensku, ktorý dostal tiež automat na prehrávanie gramofónových platní.
Jedným z prvých podnikov, ktorý po renovácii otvorili, je bufet Perlička na Michalskej ulici, kde zaviedli samoobsluhu. Novým spôsobom sú riešené predajné pulty. Sú to trojposchodové vitrínky z plexiskla, v ktorých sú uložené potraviny na mierne šikmých plochách na podnosoch tiež z plexiskla. Nový spôsob predaja je oproti doterajšiemu hygienickejší.
Nový, príjemnejší vzhľad dostal tiež Bratislavčanom dobre známy bufet na Suchom Mýte, kde podobne ako v Perličke zaviedli samoobsluhu. Prevádzkové miestnosti obnovili a doplnili zariadením za štvrť milióna korún. Dobre vybavené kuchyne, jedna na prípravu teplých a druhá studených jedál, dáva predpoklady rozšíriť sortiment.
Legendárne "podniky"
Dnes sú tieto „podniky“ dávno zabudnuté. Z vychyteného espressa-kaviarne Tulipán sa rokmi stal zafajčený priestor, v ktorom trávili svoje chvíle prevažne budúci novinári, ktorí mali svoju katedru hneď oproti. Dnes je priestor súčasťou päťhviezdičkového hotela. Držkovú si na Michalskej ulici tiež už nekúpite a bufet na Suchom Mýte, hneď vedľa bývalej budovy divadla Astorka, by ste tiež hľadali márne. V spomienkach mnohých však zostal zápach z kuchyne, podľa ktorého ho štamgasti nazývali „Smrdáky“.
Do reštaurácií a pohostinstiev je však potrebný aj dobrý personál. Turista, podnik cestovného ruchu, v snahe zabezpečiť vzornú obsluhu v pohostinstve, školí si sám potrebný dorast. Toho času (1960) má vo svojich podnikoch 160 chlapcov a dievčat, ktorých získal náborom v okolí jednotlivých stredísk. Školí ich na kuchárov a čašníkov, ktorí sedem mesiacov získavajú prax v jednotlivých podnikoch, potom odídu do učňovského strediska v Bratislave. Okrem praxe získavajú adepti služieb v pohostinstve teoretické znalosti z rôznych predmetov.