Sekcia

Rok 1969:Snehová fujavica, ochromená železnica, nezjazdné cesty

Snehová fujavica, ktorá už druhý deň šarapatí v západoslovenskej oblasti, robí veľké starosti železničiarom aj motoristom.

 

     Na bratislavskej hlavnej stanici je neustále v prevádzke elektrický ohrev výhybiek. Aj napriek tomu proti snehovej metelici je toto technické zariadenie bezmocné.

     Na pomoc železničiarom prišli vojaci, aby pomáhali odstraňovať snehové záveje z výhybiek. Najväčšími pomocníkmi vojakov a železničiarov boli lopaty a metly, pretože proti živlu dostupná technika nie je účinná.

Hlavná železničná stanica Bratislava, snehová fujavica 20. decembra. Foto: archív TASR, autor I. Dubovský/21. decembra 1969

 

     Ešte horšia je situácia na cestách. Napríklad na štátnej ceste Bratislava - Trnava pracovali v popoludňajších hodinách v sobotu 20. decembra len štyri pluhy a jedna fréza, čo vôbec nestačilo. Od Voderád až po Trnavu sú na ceste aj mimo nej zaviate desiatky osobných, nákladných áut ako aj diaľkových autobusov. Miestami sú naviate aj poldruha metra vysoké záveje a viditeľnosť v dôsledku stále padajúceho snehu a silne fúkajúceho vetra je minimálna.

Západoslovenský kraj, snehová fujavica 20. decembra. Foto: archív TASR, autor I. Dubovský/21. decembra 1969
Západoslovenský kraj, snehová fujavica 20. decembra. Foto: archív TASR, autor I. Dubovský/21. decembra 1969