Rok 1954: Odevný obchod zvyšuje starostlivosť o spotrebiteľa
Stúpaním životnej úrovne nášho ľudu rastú aj jeho požiadavky na náš socialistický obchod. Pracovníci Odevného obchodu vedomí si svojej zodpovednej úlohy, zaviedli v zmysle vládneho uznesenia všestrannú starostlivosť o spotrebiteľa.
"Pracovníci Odevného obchodu urobili rad opatrení, ktoré zlepšujú služby zákazníkom. Vo svojich predajniach zaviedli bezplatnú úpravu odevu, zamestnanci obchodu spotrebiteľovi odborne poradia pri nákupe, dodajú veľké nákupy do bytu, zaviedli večerný a nedeľný predaj, aby tak uľahčili spotrebiteľom nákup", píše sa v archívnej správe TASR.
Nákup koberca nie je každodenným nákupom. Pri takomto väčšom nákupe je preto najviac potrebná odborná rada. V Odevnom obchode v Bratislave na Michalskej ulici 21 odborne poradí spotrebiteľovi predavač Imrich Šrámek, ktorý v tomto odbore pracuje už 29 rokov. Poradí pri správnom výbere veľkosti, kvality, druhu, ako aj vhodnej farby koberca.
Veľa záleží, ako spotrebiteľ zachádza s čistovlneným pleteným tovarom. Ako prať a čistiť čistovlnené a vlnené pulóvre, svetre a iný pletený tovar, poradí spotrebiteľovi predavačka Hedviga Kahayová v predajni Odevného obchodu na Molotovovej ulici 22 (dnes Obchodná ulica).
Kúpiť si dobrú pánsku košeľu tiež nie je najľahšia vec. Zrazí sa ti pri praní - no, kúpiš si druhú, takto sa rozmýšľalo v starom obchode. Dnes je to už inak. V našom socialistickom obchode sa snažíme spotrebiteľa uspokojiť čo najlepšie. Predavačky ochotne zistia zákazníkovi najmä potrebnú veľkosť, aby si spotrebiteľ kúpil dobrú košeľu.
Pri skúške zakúpeného konfekčného odevu sa často zistí, že je treba previesť menšiu úpravu ako skrátenie, zdĺženie alebo zúženie rukávov či nohavíc, skrátenie, zdĺženie saka alebo plášťa a podobne. V predajniach Odevného obchodu s konfekčným tovarom sú krajčíri, ktorí spravia úpravu - ak je to možné - hneď na počkanie.
Novou formou práce Odevného obchodu je výskum trhu o potrebe a spotrebe tovaru. Predavači zachycujú pripomienky a návrhy spotrebiteľov do osobitných zošitov. Tieto návrhy a pripomienky pracovníci Hlavnej správy Odevného obchodu mesačne dvakrát zozbierajú po svojich predajniach a prerokujú ich s výrobcami.