Trnavská automobilka testuje tatrovku pre poľnohospodárov
Rozvinuté poľnohospodárstvo socialistického štátu sa nemôže zaobísť bez kvalitnej špeciálnej techniky. V Trnave začali testovať prototyp nákladného auta Tatra Agro.
V Trnavských automobilových závodoch prebiehajú koncom roka 1978 prevádzkové skúšky prototypu nákladného automobilu Tatra Agro, ktorý je určený pre potreby poľnohospodárskych družstiev a štátnych majetkov.
Vynovené vozidlo bolo vyvinuté v kooperácii s Tatrou Kopřivnice, n.p. Agrostroj Pelhřimov, VSS Košice a Brandýskymi strojárňami a zlievarňami Senica na Hanej. Jeho základom je automobil Tatra 815. Variant Agro bude mať päť ľahko vymeniteľných nadstavieb.
„Na tatrovku sa bude dať nainštalovať rozmetač maštaľného hnoja, rozietač chemických hnojív a fekálna cisterna. Okrem toho bude mať k dispozícii klasickú sklápaciu korbu a veľkoobjemovú korbu,“ uvádza sa v agentúrnej správe z decembra 1978.
Výhodou nového vozidla je najmä vysoká variabilita, zlepšenie pracovných podmienok podľa predbežných poznatkov a predovšetkým dvojnásobná pracovná rýchlosť oproti klasickému traktoru.
„Sériovú výrobu v počte päťsto vozidiel plánujú spustiť v roku 1981. Po skončení rozsiahlej investičnej výstavby Trnavských automobilových závodov v roku 1986 vyrobia ročne tritisíc podvozkov Tatra Agro a šesťtisíc rôznych nadstavieb,“ uvádza sa v správe.
V areáli pribudne nová prevádzková hala, kde sa budú vyrábať komponenty do nového typu tatrovky.